A fenti mondatot Jim Carrey mondta a Hantaboy c. filmben.
Aki látta a filmet tudja mi következik ezután: egy hatalmas pofon.
A teljes sztori: Jim Carrey a filmben ügyvédet játszik, aki állandóan megígér fűt-fát a kisfiának és szinte soha nem tartja be.
A kissrác megunja és a szülinapján - amikor elfújja a gyertyát - azt kívánja, hogy az apja egy napig ne tudjon hazudni.
Lássanak csodát, a kívánság teljesül. Az apja, aki a munkáját nagyrészt hazugságokra építette nagy bajba kerül, mert nem tud úgy dolgozni, ahogy addig.
Ezért hát megkéri a kisfiát, hogy vonja vissza a kívánságot. Tesznek egy próbát. A kisfiú elfúj egy gyertyát és azt mondja az apjának, hogy rendben, hazudjon, ha arra van szüksége.
Az apa tesz egy próbát. Odamegy egy nőhöz és totál őszintén megszólal: "Mit szólna egy kis hancúrhoz?"
Bumm, a kívánságvisszavonás nem jött be. Még mindig nem tudott hazudni. Azt mondta ki, amit gondolt. Az eredménye meg is lett. Csattant egy nagy pofon azonnal.
Ez mind szép, de mi köze az Ön honlapjának ehhez?
Az előző leveleim egyikében azt írtam, hogy a honlapját ne kezdje a cég bemutatásával, mert a látogatókat nem az érdekli. ( ide kattintva elolvashatja a cikket )
Erre sokan reagáltak a blogon, mindenki elmondta a véleményét, hogy szerinte ez jó vagy sem.
Többen is írták, hogy jobb ha a cég bemutatásával kezdjük, mintha azonnal tolnánk a látogató arcába a terméket.
Mondtam én ilyet, hogy ezt kell csinálni helyette?
Az igazság az, hogy egyik sem jobb, mint a másik.
Ha céget mutatjuk be, akkor untatjuk. Ha azonnal lerohanjuk a termékkel, azzal elriasztjuk (hacsak nem pont a termék érdekli, de ez a látogatók kisebb százaléka egy értékesítései honlapon).
Elrasztjuk, pont úgy, ahogy az igazmondó ügyvéd: mindenféle előzetes bevezetés, ismerkedés nélkül már vinné hancúrozni a nőt.
Van egy mondás, miszerint a férfiak és a nők ugyanazt akarják, csak a férfiak gyorsabban. :)
Nos, ha ez igaz, akkor az értékesítésben inkább legyünk nőiesek, mint férfiasak.
Ne rohanjuk le a látogatót azonnal a termékünkkel, legyen az bármilyen csodálatos is.
De akkor mivel fogadjuk a látogatót? Mi legyen az, amivel először találkozik a honlapon?
Beszéljünk neki arról a problémáról, ami miatt jött. Úgyis az foglalkoztatja leginkább.
Az Ön célközönségének mi a legnagyobb problémája, amin az Ön terméke tud segíteni? Erről beszéljen nekik, ne a termékről, az még ráér.
Miután felkeltette a látogató figyelmét, beszéljen neki a megoldásról. A legjobb az, ha segíti, hasznos tanácsokkal látja el őket.
Írjon nekik konkrét gyakorlati megoldásokat, amit azonnal használni tud, ami értékes számára.
Senki nem szereti, ha el akarnak neki adni valamit, amiről még azt sem tudja, hogy valóban szüksége van-e rá.
Viszont ha segíti őt abban, hogy a problémájára megoldást találjon, akkor ezzel szimpátiát és bizalmat építhet nála és amikor a megoldás résznél felkínálja neki a terméket, akkor sokkal szívesebben fogadja azt, mintha azonnal az arcába nyomta volna.
És a legfontosabbat soha ne felejtse: szerezze meg a látogató e-mail címét, hogy kapcsolatban maradhasson vele! Azután hírlevelekben segítse őt hasznos tanácsokkal. Ezzel szintén szimpátiát, bizalmat és tekintélyt építhet nála.
Van egy 5:1-es szabály: ötször adj, egyszer kérj. Adjon neki ötször valami értékeset, majd egyszer kérje meg, hogy vásároljon.
Aki segít nekünk az még akkor is szimpatikusabb, ha tudjuk, hogy végülis el akar nekünk adni valamit.
Sokkal szimpatikusabb, mint aki állandóan a szuper ajánlataival bombáz minket és csak a pénzünket akarja.
Szeretettel, tisztelettel, mások segítésével sokkal messzebbre fogunk jutni az értékesítésben, mint mindenféle rafinált megoldással.
Utolsó kommentek