Amikor Maaargit bemegy egy cipőboltba, akkor ezt kérdezi az eladótól?
"Jó napot kívánok! Megmondaná nekem, hogy a cég mióta működik, mi a neve és hogy mik a tevékenységi körei?"
Nos, lehet, hogy Maaargit ezt kérdezné, de kétlem, hogy rajta kívül más is feltenne ilyen kérdést, mert lehet, hogy az eladó igencsak furcsán nézne rá.
A cipőboltba az emberek cipőért mennek és nagyon nem érdekli őket, hogy a cégnek mi a neve. Nem érdekli őket a cég tevékenységi köre és az pedig végképp nem, hogy hány éve van a piacon.
És mégis, ha szétnézek a céges honlapok között, mit látok tömkelegével?
"Kedves látogató! Üdvözöljük honlapunkon. Cégünk, a Furaböki Kft. 2003 óta van a piacon. Tevékenységi körünk békaugratás, malacröfögtetés..."
Kinek készítették a honlapot? Azoknak, aki a cég termékei, szolgáltatásai iránt érdeklődik?
Vagy befektetőknek íródott a szöveg?
A terméket akarják eladni vagy a céget? Vagy miért azzal fogadják (untatják) a látogatót, hogy milyen a cég?
Aki a cipőboltba megy be, az azt fogja kérdezni, hogy "van-e 45-ös méretű férfi sportcipő" vagy valami ilyesmit.
És tuti hülyének nézné azt az eladót, aki elkezdené a céget bemutatni ahelyett, hogy megmutatná hol találja a 45-ös férfi sportcipőt.
Miért gondolják, hogy aki a honlapra érkezik az valami más iránt fog érdeklődni?
Vagy azt hiszik, hogy az emberek annyira ráérősek, hogy mielőtt a termékkel foglalkoznának, elolvassák a cég ismertetőjét?
Úgy őszintén:
- Ön hány honlapon találkozott már ilyen unalmas szöveggel?
- És ezek közül hányat olvasott el?
Ugye...
Sokat gondolkoztam már azon, hogy miért is csinálják ezt annyian.
A probléma szerintem az lehet, hogy mivel millió helyen ezt látni, így egyszerűen beállnak a sorba és ugyanígy írják meg a honlap szövegét.
Nos, ha szeretne olyan honlapszöveget, ami nem eluntatja, hanem érdekli a látogatóit, akkor iratkozzon fel az shp.hu 7 napos, ingyenes tanfolyamára, ahol a negyedik nap anyaga a szövegírás.
Mégpedig olyan szöveg írása, ami tetszeni is fog a célközönségének.
Utolsó kommentek