HTML

.

Hátszél azoknak az shp-s ügyfeleknek, akik hajlandóak felhúzni a vitorlát...

Utolsó kommentek

Linkblog

Mi lehet a Ferrari titka?

2009.01.15. 22:17 :: Csatlós Csaba

Amíg az autógyártók a gazdasági válság miatt szenvednek, addig a Ferrari új járgányai (California) két évre előre elkeltek!

http://www.vezess.hu/parizs/ket_evre_elore_elkeltek/15901/

Sőt! A magyar importőr már 2008. november elejére teljesítette az éves eladási kvótát.

http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=246732

Mi lehet a titka a Ferrarinak?

Olyan titok ez, ami - ahogy a fenti példa is mutatja - megoldás lehet a gazdasági válságra. Nem csak a Ferrarinak, hanem bárkinek, aki megérti és alkalmazza a saját vállalkozásában.

Foglalkozzon bármivel, ha ezt tudja (és alkalmazza is), akkor minden marketingkampánya nagyságrendekkel erősebb lesz.

Viszont ha nem veszi komolyan és úgy gondolja, hogy ez nem olyan fontos, vagy ez az Ön vállalkozására nem vonatkozik, akkor marketingkampányai költségesek és erőtlenek lesznek és bevételei messze elmaradnak attól amit elérhetne.

Tippelje meg itt a hozzászólások között és nyerjen egy fél éves honlap előfizetést az shp.hu rendszerében.

Aki elsőként beírja, hogy mi az a titok, amit a Ferrari veszettül jó csinál és amit ideje lenni mindenkinek - aki komolyan akar vállalkozni - eltanulni tőlük, az kap tőlünk egy honlapot fél évre 500 MB tárhellyel.

Jövő hét hétfőn jövök a válasszal.

u.i.: Milyen érzés lenne minden este azzal a megnyugtató gondolattal lefeküdni, hogy két évig nem kell aggódnia amiatt, hogy lesz-e új vásárlója vagy sem?  :) Nyugodtabban aludna?

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shphatszel.blog.hu/api/trackback/id/tr37880706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DermiszKozmetika · http://www.dermiszkozmetika.hu 2009.01.16. 01:14:28

A titok: pozicionálás!!!
prémium termék és hozzá prémium szolgáltatás, egy szűk célpiacnak aki ráadásul "márkahű"

u.i.:Én jól alszom, de érdekelne a válaszod, különösen miután kicsit eltüntél.... augusztusi az utolsó blogbejegyzés...

aranynap · http://www.ossejt-terapia.shp.hu 2009.01.16. 06:25:37

A Ferrari titka, hogy egy autóversenyző szenvedélyes lelkéből született, és ezt az emocionális töltést mind a mai napig megőrizte. Érzelmileg ellenállhatatlan ajánlatot jelent egy amúgy tehetős piaci szegmens számára.

familycard 2009.01.16. 08:30:27

A Ferrarinak sok titka lehet, tetszik, hogy próbáljuk megfejteni :-)Ma már nem mondhatjuk valamire, hogy drága, régebben kevesebbnek adatott meg, hogy kocsit vegyenek,manapság meg már Ferrarit is vehetnek egyesek. Igaz magasabb árfekvésű, mint egy Suzuki :-) A Ferarri-nak nem hátrány, hogy drágább, hiszen az emberek tudják, ez valahol minőséget is jelent. Ez nem egy egyszerű kocsis, hiszen :
-tulajdonság
-tulajdonság
-tulajdonság

Lehet, hogy Magyarországon rossz az anyagi életszínvonal, de a vágyódás mindig megvan egy Ferrari iránt. Kiváló minőség, egyedi dizájn, exkluzív. Ha a Ferrari hús lenne, nem lenne híg a leve  Igaz nincs reklámozva a márka nagyon,mert a kocsi önmagát reklámozza,tehát nem a reklám határozza meg az eladását.

ÉRDEKLŐDÉS FELKELTÉSE
ISMERTETÉS
VÁGYAKOZÁS KIALAKÍTÁSA
VÁSÁRLÁSOK

Tudják két ember létezik, akinek van Ferrarija és akinek lesz. Csak az a kérdés, mikor ? Egy Suzukit csak megvesznek az emberek,de egy Ferrari igazán a befektetés.

Az embereknek mindig alternatívákat kell mutatni. Szerintem ez a titkuk részben.

www.familycard.shp.hu

hARCOS 2009.01.16. 08:47:34

Szerintem az a titka, hogy nem igazán, vagy egyáltalán nem hajlandó kompromisszumot kötni. Ahogy mondta a szóvivő, hogy nem lesz 4ajtós Ferrari sose. A Ferrari képvisel valamit - mindegy, hogy mit - és a kompromisszumképtelensége és amellett való kitartása miatt mindig is ugyanazt fogja képviselni. Így időtlen jelkép lett belőle. Aki ezt a jelképet viseli az biztosra vehető hogy V.I.P.:gazdag és fontos erről szól a földi élet ebben a korban:)
A Ferrari tudja hogy a szuper egónak szól, ez a célpiaca, nincs kompromisszum!

hARCOS 2009.01.16. 08:50:31

Ja, és ezért a Ferrarinak nem kell piackutatást végeznie (talán egyszer csinált az elején), a piac keresi őt.

hARCOS 2009.01.16. 08:55:35

Lehet akkor az állandóság a titka. Ezt szolgálja a kompromisszumképtelensége,az elvekhez való ragaszkodása. Akkor lesz vége a Ferrarinak, ha kiad egy családi kisautót:)

hARCOS 2009.01.16. 09:35:53

Na jó, az állandóság nem elég ahhoz, hogy a gazdasági válságot túlélje. A titok talán úgy jön össze, hogy az állandóságot olyan embereknek szolgáltatja, akik a Föld felrobbanása után is milliárdosok lesznek és Holdon, vagy a Marson lesznek iparmágnások. És pont ennek. TÚLÉLŐ CÉLPIACNAK NYÚJTOTT, A KORRAL NEM VÁLTOZÓ MINŐSÉGŰ SZOLGÁLTATÁS: ERŐ ÉS FELTŰNÉS ÉS VIP!

Édesangyal 2009.01.16. 09:44:30

A Ferrari titka a HIT, vagyis a vonzás törvénye. Amiben hiszünk azt megvalósítjuk és bevonzzuk az életünkbe.
Tehát ők el tudják azt hinni, hogy a Ferrari akármilyen sokba kerül is mindíg lesz vevő rá.

szabolysza 2009.01.16. 10:04:36

A Ferrari örök életűségét a mai viszonyok között is azzal éri el, hogy jó a reklám-team a cégnél. Igényes és vásárlóközpontú a reklámjuk internetes közegben is, szerintem a honlapjuk világszínvonalúan összeállított és kétséget kizáróan bizonyítja a Ferrari cég és autó márka erősségét a piacon.

manocska6 · http://www.ilpetbt.shp.hu 2009.01.16. 11:05:13

Szerintem az első titok a név maga! A Ferrari szó szerintem mindenkinek egyet jelent egy tűzpiros száguldó sportautóval és sok-sok pénzzel! Annyira belevésődött (mert belevésték) az emberek fejébe, hogy egy piros sportkocsi láttán szerintem mindenkinek a Ferrari jut eszébe.

Második titkuk a célpiac jó megválasztása lehet (pozícionálás). Nem akarnak mindenkinek eladni, csak olyanoknak, akiknek sok pénzük van.

A harmadik és egyben legfontosabb: a korlátozott darabszám. "Csak x db termékünk van, ha most nem veszed meg később már nem lesz rá lehetőséged!" Náluk ez valóban így van és alapos munkával ezt is bevésték az emberek fejébe. Akik megtehetik, hogy Ferrarit vásároljanak, egyből ugrani fognak, hogy megszerezzék maguknak ezt a státuszszimbólumot! (Nehogy a szomszédnak legyen, nekik pedig ne!) A határidős ajánlatok az embereket általában vásárlásra ösztönzik.

Egyenlőre ennyi jutott eszembe, kíváncsian várom mások ötleteit.

DermiszKozmetika · http://www.dermiszkozmetika.hu 2009.01.16. 12:34:00

A Ferrari kielégít annak a szűk nagyon gazdag csoportnak a
NAGYON ERŐS BELSŐ VÁGY-ait amit úgy nevezünk, hogy birtoklási vágy, mások elismerjenek bennünket, FELNÉZZENEK RÁNK, csodáljanak, magasabb életszínvonal, a luxus megélése stb.

Ezekért az ÉRZÉSEKET biztosítja a Ferrari.
A Ferrari nem egy luxusautó hanem egy életforma, egy életérzés ami nagyon sok endorfint (boldogsághormont) szabadít fel a tulajdonosában akárhányszor csak a a Ferrarijára gondol vagy beül abba.

Tehát ha jól pozícionálsz, tudod mi kell a piacodnak tudod mire VÁGYIK!
A vágy felkeltése a legfontosabb minden hirdetésben minden marketingkampányban!!!!!

ediett 2009.01.16. 15:40:25

A siker titka:maximálisan ismerni és kielégíteni a célközönség igényeit.

Csabach 2009.01.16. 15:57:48

Más titok nincs, mint a hírnév és a jól felszeretlt autók(: A ferrári első modelljeivel betört a piacra és ezért vásárolják még most is a gazdagabb emberek.. Olyasmi a története mint a Ford Mustang-nak csak ott nagyobb a felődés

1goldfish · http://phrendben.hu/ 2009.01.16. 16:00:44

Az a mérhetetlen vágy, hogy kiváló dolgokkal vegyék körül magukat a nagyon sikeres emberek.Jellemzően férfi vágy.Nem kizárólag.

resch13 (törölt) 2009.01.16. 17:27:47

Mi a titok???
Brutális jang, kecses, de erős, sportos külső!
Nincs titok, csak csodálatos tervezés...

gileo 2009.01.16. 20:09:55

A Ferrari álmot ígér, s mindent odaad, amit ígér, sőt mindíg picit többet. DE mégsem a legdrágább, csak elég drága ahhoz, hogy hihető legyen a mutatvány, és mindíg megérje megismételni. Dinamikus minőséget ad, a statikus minőség áráért. Zseniális.

BAGYI 2009.01.16. 21:03:32

A STABIL CÉLPIAC ÉS A POZICIONÁLÁS

S_Joey 2009.01.16. 21:47:00

A Ferrarinak nagyon jó a marketingje és limitált szériákat gyárt.

Wolf 2009.01.16. 23:11:11

A titok szerintem (a fenti példa szerint) a következő:
1. Saját szegmensen belül A Ferrari keresett egy szaktekintélyt - itt Schumacher személyében találták meg, aki az autózás fenegyereke
2. Felkérték és ő elvállalta a megújulást - nevének ismertségét adta az új autó (California) megalkotásához. Hétszeres világbajnokként technikusokkal, mérnökökkel dolgozott együtt a fejlesztésben, saját maga pedig tesztpilóta volt.
3. Tudták, hogy mit akarnak: a megfelelő célpiac meghódításához "eszközt" kerestek, végigcsinálták és marketinggel erősen támogatták.
Ennyi. Ez lemásolható.

GHen 2009.01.16. 23:25:24

Szerintem a kommunikáció a titok. Az emberek különlegesnek érzik magukat, ha Ferráriuk van.

EMaria 2009.01.18. 21:16:26

Szerintem folyamatos kapcsolatot tart fenn a korábbi vásárlóival,így ezek a vásárlók kiemeltnek érezhetik magukat,saját köreikben erre büszkék lehetnek és szívesen dicsekednek a megtapasztalt előnyökről.Ők hozzák a következő vevőket.

yatoo · http://www.online-reklam.net 2009.03.23. 14:38:54

Amennyiben valaki elfáradt volna a Ferrarik olvasásában, vagy csak azért mert a számítógép előtt ülve fáj a háta, mi megmasszírozzuk akár a munkahelyén is.
Irodai frissítő masszázs
süti beállítások módosítása