HTML

.

Hátszél azoknak az shp-s ügyfeleknek, akik hajlandóak felhúzni a vitorlát...

Utolsó kommentek

Linkblog

A Ferrari (egyik) titka

2009.01.19. 01:31 :: Csatlós Csaba

Előző cikkemben arra kértem, hogy tippeljen: vajon mi lehet a Ferrari titka?

Fantasztikus, hogy az első válasz első sorában ott van a helyes megoldás. :)

Gratulálok Gyöngyinek ( www.dermiszkozmetika.hu ), aki leírta a titkot, ami valóban a pozicionálás.

Vegyük kicsit górcső alá, mi is ez pontosan és hogyan menthet meg ez egy vállalkozást a gazdasági válságtól?

A legjobb példáját egyik kedvenc marketing tanácsadómtól ( Wolf Gábor, www.marketingcommando.hu) hallottam:

Képzelje el, hogy Amerikában egy szórakozóhelyen van a barátaival és egy másik társaság beszélgetéséből el-elkap beszédfoszlányokat.
Azt hallja, hogy valaki Európáról beszél. Ez talán még nem kelti fel az érdeklődését.

Aztán meghallja azt a szót, hogy Magyarország. Erre már lehet, hogy fülelni kezd, hogy miről is lehet szó.
Aztán valaki kimondja a város nevét, ahol Ön lakik. Minél kisebb ez a város, annál erősebb lesz az Ön érdeklődése.
És végül, ha valaki kimondja az Ön nevét, akkor garantált, hogy semmi másra nem fog figyelni, csak arra a beszélgetésre.

Lényegében ez a pozicionálás. Annyira leszűkíteni a célpiacunkat és/vagy a termékpalettánkat, hogy a célpiacnak szóló kommunikáció garantáltan elérje célját.

A Ferrari mind a célpiacát, mind a termékpalettáját leszűkítette annyira, hogy ezt ma a világon minden férfi - legyen kicsi vagy nagy - gondolkodás nélkül is tudja, hogy mi az a Ferrari.

Kérdezzen csak meg egy férfit, hogy mi az a Ferrari? Ki fogja nevetni. Hogy lehet ilyet kérdezni? Ezt mindenki tudja.

Mi jelenik meg az ember szeme előtt, ha a Ferrarira gondol? Egy tűzpiros, kétüléses, brutális teljesítményű sportautó. Ez a Ferrari az emberek fejében és semmi más.

A Ferrari nem gyárt terepjárót, nem gyárt családi egyterűt. Volt egy autója, ami kevésbé volt sikeres. Ez egy négyüléses, kisebb teljesítményű autó volt.

Nem a célpiacnak készült, így nem csoda, hogy elmaradt a többi autónál megszokott siker.

A célpiac pedig csak és kizárólag azok a tehetős férfiak, akik arra vágynak, hogy mások is lássák a kiemelkedő sikerüket.

A Ferrari ezt megadja nekik az átlagembernek elérhetetlen árakkal.

Ha egy magyar átlagkeresetből élő férfi Ferrarit szeretne, akkor 30 évig nem ehetne, nem ihatna, nem vehetne semmit, mert minden pénzét félre kellene raknia, hogy megvehesse álmai autóját.

A Ferrari tehát nem mindent gyárt és nem mindenkinek. Csak sportautókat és csak a gazdagoknak.

Hogyan tudja Ön ezt az információt alkalmazni az üzletében?

Tudja Ön pontosan azt, hogy kik tartoznak az Ön célközönségébe? Ha mindenki, akkor hogy fogalmazza meg nekik az üzenetét?

Tud olyan reklámszöveget írni, ami ugyanolyan hatékony a tiniknél, a kismamáknál, az managereknél és az otthon pulóvert kötögető nagymamáknál?

Erősen kétlem.

Ha még nem tette meg, akkor tegye meg azt, hogy leszűkíti a célközönségét egy olyan rétegre, akiknek azonos a problématudatuk, vagy azonosak a vágyaik.

Így fog tudni olyan üzenetet írni, amire oda is figyelnek, amiről érzik, hogy nekik szól.

Könyveket lehetne írni a pozicionálásról, de mivel ezt már mások megtették helyettem, inkább azt javaslom, hogy olvassa el ezeket a könyveket:

- Kék óceán stratégia (Park könyvkiadó)

- Pozicionálás (Bagolyvár könyvkiadó)

- A marketing huszonkét vastörvénye (Bagolyvár könyvkiadó)

Természetesen nem csak ez a Ferrari sikerének titka. Rengeteg kisebb-nagyobb tényező van, ami hozzájárul a sikerhez, de a megfelelő pozicionálás hiányában ezek lényegesen kisebb eredményt hoznának.

Sportautót szinte mindegyik autógyártó gyárt, de ha a megkérdezünk valakit, hogy melyik a világ leghíresebb sportjárgánya, akkor senki nem fog Audit, Fordot vagy Mitsubishit válaszolni, holott mindhárom gyárt sportautókat is. Nem is akármilyet. Teljesítményben és minőségben is kiemelkedőket.

De az én fejemben az Audi az inkább üzleti autó, a Ford inkább családi autó, a Mitsubishi pedig inkább terepjáró.

De a Ferrari nem ad lehetőséget arra, hogy más legyen az emberek fejében vele kapcsolatban, csak az, hogy tűzpiros, méregdrága sportautó.

Érdekes és tanulságos a Ferrati mítosza című cikk:

http://www.delmagyar.hu/auto/a_ferrari_mitosza/2065774/

Úgy gondolom, hogy az internet olyan lehetőséget ad mindenkinek, hogy vállalkozása Ferrariként előzhetne meg más vállalkozásokat, mégis sokan csak ülnek a kagylóülésben és próbálnak behúzott kézifékkel eljutni valahová.

Engedje ki a kéziféket és szabadítsa ki az 500 lovat az istállóból: olvassa el hét részes bevételnövelő tanfolyamunkat ( www.shp.hu ) , alkalmazza a tanultakat az üzletére és - gazdasági válság ide vagy oda - száguldani fog.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shphatszel.blog.hu/api/trackback/id/tr14886564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DermiszKozmetika · http://www.dermiszkozmetika.hu 2009.01.20. 23:39:14

Köszönöm a nyereményt, és természetesen az ezzel járó "reklámfelületet" is!
További sok sikert.
Üdv
gyöngyi
www.dermiszkozmetika.hu

süti beállítások módosítása