Ha az előző "nooormális" levelem feháborította Önt, akkor kérem, hogy ebbe bele se kezdjen, mert ismét egy olyan hibát fogok benne bemutatni, amit nagyon sokan elkövetnek a honlapjukon.
Egyik kedvenc sorozatom a LOST, eltűntek. Tudja, ahol egy repülőgép lezuhan és a túlélők hónapokig egy szigeten rekednek és mindenféle izgalmas kalandokba keverednek.
Van benne egy jelenet, aminek a megértése hozzásegítheti Önt ahhoz, hogy a honlapjával még több vevőt szerezzen.
Van benne egy koreai férfi, Jin, akinek az édesapja halász volt. Ketten elindulnak halat fogni és szólnak Jinnek, hogy tartson velük.
Megállnak a sekély vízben, bedobják a hálót, majd kihúzzák, újra bedobják és újra kihúzzák.
Jin eközben csak üldögél egy sziklán, egy tengeri sün (vagy valami más tengeri herkentyű) tüskéit csipegeti le és dobálja be a vízbe.
A másik kettő mérgesen néz rá, mert ők szenvednek a halfogással, míg Jin csak üldögél és tüskéket dobál. Néha-néha beleakad egy hal a hálójukba.
Aztán amikor Jin úgy látja, hogy már elég sok tüskét bedobált a vízbe, akkor fogja a hálót, belemeríti a vízbe, kihúzza és láss csodát, tele van hallal.
Hoppá...hogy is hívják ezt a horgászok? Csali? Bizony úgy.
Mit mondana egy horgásznak, aki csali nélkül dobná be a horgot?
Nooormális?
Hát hogy akar így halat fogni?
De hogyan tud Ön a honlapjára csalit tenni?
Végtelenül egyszerű. Ne a termékkel rohanja le azonnal a látogatót, hanem kínáljon neki fel valamit ingyen ha megadja az e-mail címét.
Na persze, de én húszmilliós traktorokat árulok, abból nem adhatok ingyenes termékmintát. :)
Persze, nem mindenki tud termékmintát vagy kóstolót adni, de mindenki meg tudja adni a látogatónak azt, amit a leginkább keres: hasznos információt.
Az Ön látogatói azért érkeznek a honlapjára, mert úgy gondolják, hogy ott találnak valamilyen megoldást egy problémájukra.
Ha Ön ennek a problémának a megoldására hasznos tanácsokat kínál fel nekik, akkor a látogatók egy része meg fogja adni az e-mail címét Önnek.
De miért jó ez?
Mert így a honlapja nem csak átjáróház lesz, ahol átmennek az emberek, aztán később - ha vásárlásra kerül a sor - akkor vagy visszatalálnak, vagy nem.
Ha megvan az e-mail címük, azzal több legyet üthet egy csapásra.
- Kapcsolatban maradhat a látogatóval a levelein keresztül.
- Bizalmat építhet azáltal, hogy hasznos tanácsokkal segíti őt.
- Szakmai tekintélyt építhet ha a látogató tényleg haszálható információkat kap Öntől.
- Taníthatja a látogatót és ezáltal ráébresztheti, hogy az Ön terméke a jó megoldás a problémájára.
Egy olyan látogató, aki megadta Önnek az e-mail címét és sikerült a fentieket elérni nála, vajon hol fog vásárolni, ha oda kerül a sor?
Ha az Ön ajánlata (ár-érték aránya) jó, akkor szinte biztos, Öntől. Még akkor is, ha a konkurencia kicsit olcsóbb.
Hiszen itt már tudja, hogy nem csak terméket kap, hanem Ön gondoskodik is róla. És ez a mai világban igencsak értékes kincs.
Nos, én ezekkel a tanácsokkal segítem Önt hatékonyabbá válni a honlapkészítés világában. Bízva abban, hogy sikerrel alkalmazza a tanultakat és egy nap, ha oda kerül a sor, akkor a mi honlapvarázslónkat választja a honlapja elkészítéséhez. :)
Utolsó kommentek