HTML

.

Hátszél azoknak az shp-s ügyfeleknek, akik hajlandóak felhúzni a vitorlát...

Utolsó kommentek

Linkblog

Két hibás szempont, amit a kezdők elkövetnek

2008.06.16. 03:41 :: Csatlós Csaba

Amikor valaki elkészíti élete első honlapját, akkor általában elköveti ezeket a hibákat.

Nekem tetszik a honlap?

Szépítgeti, csinosítgatja, tesz rá szép képeket, színes szövegeket, naptárat, izgő-mozgó figurákat. Aztán ránéz és azt mondja: hú milyen csini lett.

Az egyetlen feltétel az, hogy neki tetsszen.

Aztán jön a második nagy hiba:

A barátaimnak tetszik a honlap?

Megmutatja a barátainak a honlapot.

A barátok az esetek nagy részében nem kritikusak, hanem kedvesek akarnak lenni Önhoz. Ez pedig azt eredményezi, hogy nem azt mondják, amit valójában gondolnak, hanem azt, amit Ön hallani szeretne: fantasztikus, nagyon jó honlap. Sokszor akkor is ezt mondják, ha azt gondolják, hogy valójában csapnivaló az egész.

Ezenkívül a barátok nem minden esetben webmesterek. De ha mégis webmesterek, akkor 90% a valószínűsége, hogy lövésük sincs az internet-marketingről, arról, hogy egy honlap hogyan tud igazán hatékonyan értékesíteni.

Ahogy egy festő, vagy egy szobrász sem marketing-menedzser, úgy egy webmestertől sem várható el minden esetben, hogy csípőből vágja az internetes értékesítés minden fortélyát.

De akkor honnan tudjuk, hogy a honlapunk jó?

 Kattintson az alábbi linkre és töltse le a "34 böszmeség, amivel elszúrhatunk egy honlapot" című tanulmányt és azonnal megtudja, hogy mi az, amit nagyon nem szabad csinálni, ha igényes, jó megjelenésű és mindenekelőtt üzletileg hatékony honlapot szeretnénk.

http://www.shp.hu/34boszmeseg.pdf

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shphatszel.blog.hu/api/trackback/id/tr65513957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evi 2008.06.16. 18:51:26

Szia Csabi!
Már két napja azon gondolkodom, hogy megkérdezem a véleményedet a színekről, betűtípusokról, szöveg formázásról.
Készítettem egy honlapot, amatőr módon, bármiféle hozzáértés nélkül. Gyönyőrű színek, a királykéktől a türkizig, élénk zöld és sárga betűkkel, de amúgy nem sok "mintával". Szerintem semmi bonyolult benne.
Fiam: nekem ez túl kék, de amúgy nem rossz.
Ismerősök I.(nők): hú, ez tök jó lett!
Ismerősök II. (kevésbé ismerősök, pasik, láttak már közelről webdizájnt): káosz az egész, tegyél rendet rajta. (Miben, alig van rajta valami...)
Ismeretlen -(netről, pár korábbi email váltással) Elmondta pontokba szedve és cseppet sem sértő módon, hogy mi a rossz rajta. Gyakorlatilag minden, a színektől az elrendezésig és a kevés szöveg megfogalmazásáig. Használható és konkrét kritika, amivel lehet mit kezdeni. Nem volt sértő, mert tárgyilagos volt és én is tudtam, hogy nem jó a cucc, de nem tudtam, hogyan kell megcsinálni.
Nem ragozom tovább. Egyik véleménye az volt, hogy leginkább fehér vagy nagyon világos alapon, fekete betűk - ez mindig működik.Visszafogott, halvány háttér esetleg. Szöveg csk tényszerűen, adatokkal, "rizsa" nélkül.
Nem lesz attól meglehetősen sablonos? Hogyan legyen más, mint a többi ezer átlagos weblap, kicsit színesebb, de ne nyomja el a külső a lényeget? Mindezt persze komoly és drága szakemberek tucatja nélkül megalkotva.
Mennyi izgő-mozgó, csili-vili apróság lehet rajta és milyen elhelyezésben?
A gyönyörű színes, flashes, intrós lapoktól nem kapnak az emberek kicsit idegbajt? Én szoktam néha, amikor sietnék és állandóan meg kell várnom, hogy "lejátszódjon" valami, amúgy ötletes és szép dolog.
Még egy kérdés: tegeződjünk vagy magázódjunk a honlapon? Édesapám 77 éves, pár hónapja kattant rá a netelésre és csetelésre. Neki nem természetes, hogy mindenki letegezi.
Evi

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2008.06.17. 02:01:27

Evi, Wolf Gábornak van egy cikke a tegeződésről és magázódásról. Egy honlap látogatóit megkérdezték egyszer, hogy zavarná-e őket a tegeződés és kivétel nélkül mindenki azt válaszolta, hogy nem.

Én magázom a látogatókat. Wolf Gábor tegezi. Schlingloff Sándor magázta, de újabban már hallottam tőle tegeződő videókat is.

Ha most kezdeném, én is tegezném a látogatókat, csak annyi a gondom, hogy rengeteg magázós anyagom van fenn a neten és nincs kedvem mind átírni. Így én maradok ennél. Itt a blogon hol tegezek, hol magázok. :)

A többi kérdésedre választ ad a 34 böszmeség gyűjtemény, amit a fenti linkre kattintva le tudsz tölteni.

Egy honlap esteében az egyszerű, igényes megjelenés a legjobb. A túlszépített, túlcsicsázott dolgok nem igazán hatékonyak ezen a területen.

A legjobb egy egyszerű honlap, fehér alapon fekete betűkkel, néhány nem rikító, esztétikus elemmel és kész.

Andrea · http://www.aloeverainfo.hu 2008.06.17. 19:14:41

Én az általam választott - szerintem elegáns - sablonra megkaptam járatosabb fórumtársaimtól (seo fórum), hogy nekik elmegy az életkedvük tőle... (Középszürke-sötétszürke alapszín - fehér-világosszürke betűkkel. Képekkel nem tüzdeltem tele, sem izgő-mozgó, sem egyéb képekkel, csak termékképek vannak.) Amíg az a sablon volt rajta - 1,5-2 hónapig - nem is volt megrendelés a honlapon keresztül.
A rábeszélésre lecseréltem (lásd link), bár még az átdolgozás nincs befejezve, de azóta jönnek onnan is megrendelések.
Azt hiszem, ez mindent elmond.

Evi!
Nincs flash player a gépemen. Ha ilyen oldalra tévedek, és nem tudok túljutni az intron, akkor vállat vonok, továbbállok, és elfelejtem az url címet, hiszen az oldal gazdájának nincs szüksége érdeklődő látogatóra, csak mutogatni akarja, milyen csili-vili oldalt tud készíteni... Lehet, hogy ezzel a hozzáállással nem vagyok egyedül.

Csilla · http://www.sciennetclub.com 2008.07.07. 19:18:00

Andi,
kattintottam a likedre, de men műkszik :-(
Megnézném az oldalad.

Évi,
a Te oldalad is érdekelne, írnál linket?

Köszi,
Csilla
www.SienNetClub.com

Evi 2008.07.07. 22:10:19

Csilla, én most "letakarítottam" az oldalt, készül újra. Írok emilben. Amúgy nekem pedig tetszenek a kritikáid mások honlapjához.

Csilla · http://www.sciennetclub.com 2008.07.08. 18:50:46

Szia Évi,

örülök, hogy tetszik a "kritkám", de nem annak szánom, csak szeretnék jobb és egyre jobb weboldalakat látni...

Épp most készítek egy kingyűjteményt, és ennek kapcsán rengeteg oldalt látok, őszintén: egyik siralmasabb, mint a másik...
Alapvető dolgokkal nincsenek tisztában az emberek, és ezért is jó, hogy Csaba valóban segít, ötletekkel, tanácsokkal.

Ha van kedved, írd meg bátran, hogy Te milyen oldalt tervezel, szívesen ötletelek Neked is... :-)

Üdv,
Csilla

Evi 2008.07.08. 20:39:33

Csaba most biztosan nagyon elfoglalt és kicsit magunkra hagyott minket - viszont jó társaság van itt alakulóban.
Azt gondolom, hogy hozzám hasonlóan nem azok tépelődnek az oldaluk használhatóságán és jó kinézetén, akiknek van elég pénze vagy elég nagy a vállakozása profi designer ill. weblap készítő csapat megfizetésére.
Itt eddig tényleg segítő szándékú és hangvételű véleményeket, kritikákat sikerült találni.

Csilla · http://www.ScienNetClub.com 2008.07.08. 21:52:40

Sajnos nem tudtam/tudom naprakészen követni a villában történő eseményeket, addig vagyok csak "képben", hogy Csaba bekerült.
Nagyon szurkoltam neki, és nagyon örülök, hogy ott van.
Tudom, hogy az ott tanultakat a mi "előmenetelünkre" is fogja használni.

Azt is tudom, hogy főleg azok kezdenek maguk weboldalt "fabrikálni", akiknek nincs sok pénzük erre. De én magam vagyok az élő példa: mindez MEGTANULHATÓ! Lehet, hogy nem egyik hétről a másikra, lehet, hogy több törölt, vagy kukában végző anyag születik, de ha
pozitívan,
kitartással,
nyitottsággal, és
nyitott szemmel, valamint
kellő önkritikával és
humorral vagyunk felvértezve, akkor sikerülhet!

4 éve még egy free e-mail címet sem voltam képes létrehozni... ma pedig néhány weboldal tulajdonosa és sok weboldal "ötletelője" lehettem.

Szóval, ha valakinek kérdése van ezügyben, nagyon szívesen segítek, bár hozzáteszem, hogy nem áll szándékomban Csabát "helyettesíteni", nem is vagyok rá alkalmas, de ha csak néhány embernek sikerül profitálni észrevételeimből, akkor már megérte :-)

Evi 2008.07.09. 08:47:43

Csilla, abszolut egyetértek veled.

Egymástól talán azért is többet tudunk tanulni,mert egy igazi profi sokszor nem is érti meg a problémánkat - neki teljesen egyértelműek bizonyos dolgok és fel sem merül benne, hogy másnak ez egyáltalán kérdés lehet. Pedig hát valahol el kell kezdeni és nincs mindenkinek lehetősége, ideje vagy akár türelme az alapoktól kezdve, komoly oktatás keretében tanulni.
Ezér is ajánlottam egy külön oldalt magunknak létrehozni, de más már korábban kitalálta és működik is a webkritika blog.
süti beállítások módosítása