HTML

.

Hátszél azoknak az shp-s ügyfeleknek, akik hajlandóak felhúzni a vitorlát...

Utolsó kommentek

Linkblog

Menümánia - de vajon tényleg annyira fontos?

2008.06.08. 18:24 :: Csatlós Csaba

Kell-e menü egy értékesítési honlapra?

A válasz általában gyors és határozott: igen, hiszen ez teszi lehetővé a látogatóknak a navigálást, azt, hogy megtalálják amit keresnek.

És az jó egy érékesítési folyamatban, ha a látogató szabadon kóborol a honlapon?

Kb. annyira jó, mintha összevissza bolyongana egy aknamezőn.

Hogy néz ki egy értékesítési honlap?

Lépésről lépésre vezeti a látogatót végig egy folyamaton, amelyben felkelti a figyelmét, az érdeklődését, vágyat ébreszt benne, bizalmat épít és bemutatja a terméket.

Ennek az értékesítési folyamatnak sokminden jót tesz, de egy menü az nagyon nem. Sőt...lerombolhatja az egészet.

A menüvel kiadja a kezéből az irányítást és elengedi a látogató kezét, aki ezután arra megy amerre épp tetszik neki.

Egy forgalmas helyen ugye nem engedné el egy kisgyermek kezét?

Van egy két és fél éves kislányom, akivel elég gyakran elmegyünk játszani, kirándulni valamerre.

Ha forgalmas helyen vagyunk, akkor vagy ölbe veszem, vagy fogom a kezét. Ha elengedném, azonnal elrohanna valamerre, ahol valami érdekes dolgot lát. Ez pedig olyan helyen, ahol jönnek-mennek az autók nem igazán szerencsés.

A látogatók is pont ilyenek, ha van választási lehetőség, akkor elmennek arra, amerre a legérdekesebbnek tűnik. Ez az esetek többségében az árak vagy a referenciák menüpont.

De hasznos-e az, hogy a látogató az árakat nézi meg azelőtt, hogy megismerné a termékünk előnyeit?

Ha először nézi meg a termékelőnyöket és az jól van felépítve, akkor könnyebben fogadja el az árakat, de ha előbb látja az árakat, akkor utána már nem biztos, hogy megnézi a termék előnyeit, és lehet, hogy csak annyit mond magában, hogy ááá, ez túl drága és továbbáll. (De, hogy mi "túl drága", azt nem tudja.)

Tehát, ha már mindenáron menüben gondolkodunk, akkor tegyük azt a honlap aljára, hogy csak akkor találja meg a látogató, miután elolvasta azt az üzenetet, amit neki szántunk.

www.shp.hu

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shphatszel.blog.hu/api/trackback/id/tr48509966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sárközi Dezsőné · http://munkamindenkinek.lapunk.hu 2008.06.09. 07:11:04

Szia Csaba! Ezzel a menüsorral én is egyetértek, hogy inkább az honlap aljára tenném én is, ha lenne az én honlapomon. Ági

Bééta 2008.06.09. 08:18:40

Szevasz Csaba !

Nagyon jó, hogy blogolásra adtad a fejed, csak legyen hozzá időd meg türelmed.
Ígértél egy sales oldal sablont, ami engem egy (még ki nem fizetett) shp-s oldalam "készrecsinálása" miatt érdekelne.
Küldtem is E-mailt Nektek, de nem jött válasz.
Mit kell csinálnom?
Bééta

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2008.06.09. 08:22:52

Bééta

Melyik címre írtál?

Írj egy e-mail címet plíz és írok neked.

Mikka · http://www.100szo.hu 2008.06.09. 09:14:09

Egyetértek veled, de azt is látni kell, hogy a látogatók lassan immunissá válnak a sárga kiemelős, hosszan görgetős sales oldalakkal szemben.
Egyből kiszúrják miről van szó és továbbállnak.
Mutatok egy nem hagyományos sales oldalt, ahol a látogató kezét szorosan fogom, és együtt haladunk vele a feliratkozás felé:
www.100szo.hu

Bééta 2008.06.09. 09:36:01

Kösz !

larsen.kft@chello.hu

Mégegy: az oké, hogy az shp-s oldalról simán ide kattintok, de itt hogy lehet elhelyezni egy jól látható linket az shp-s oldal felé?

Bééta

Gyöngyi · http://egycseppfiatalsag.shp.hu 2008.06.09. 10:15:29

Gratulálok a bloghoz! És szurkolok Neked, hogy bejuss a "nemvillába" mert az nekünk a partnereidnek is hasznos lesz.
Jut eszembe, hogyan tudok az shp partnerprogramjához kapcsolódni?
Nem találom meg a beilleszthető linkeket!! Segits!
Gyöngyi

Zoltán · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2008.06.09. 10:29:25

Jó cikk!
Blognál (ennél is), tudásbázisnál viszont praktikus, ha könnyű elérni az egyes cikkeket.

Itt pl. jó lenne a cikkek alatt/felett előző cikkre/következő cikkre link, illetve oldalt a bejegyzések címei, esetleg kategóriák.

De ezt biztosan látni fogod az egyes cikkek olvasási adataiból.

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2008.06.09. 14:19:14

Gyöngyi:
Köszönöm a gratulációt és azt is, hogy szurkolsz nekem.
Az shp partnerprogramhoz nem kell külön csatlakozni, ha már van azonosítód. A főoldalon ha belépsz, akkor a három lehetőség közül a partnerprogram képére kell kattintani.

Zoltán:
Köszönöm a tippeket.

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2008.06.09. 14:32:36

Mikka, ez egy nagyon jó megoldás. Én is fel vagyok iratkozva a hírleveledre.

De szerintem még van létjogosultsága a "hagyományos" értékesítési oldalaknak is.

Véleményem szerint csak az csukja be azonnal, akit nem érdekel az oldal témája, tehát nem potenciális vásárló.

Ha jól van megírva a címsor, az alcím és a vezércikk, akkor nagyon jól működhet egy ilyen oldal is.

Bééta 2008.06.09. 16:46:25

"A sablonokat bármikor tudja váltani, vagyis csak annyit kell tenni,
hogy a "beállítások" menüpontra kattintva átvált rá, és már szerkesztheti
is."
Ezt írta Gáspár úr.
Akkor tehát a sablonok között van egy sales sablon?

Más: be tudok jelentkezni és szerkeszteni is tudom az oldalt, de nem mutatja meg a MEGNÉZEM A HONLAPOT gombra kattintva. Másik shp-s oldalamnál nem emlékszem, hogy ilyen lett volna, ha lejárt a két hét.

kösz: Bééta

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2008.06.09. 16:51:36

Bééta

Nem egy, hanem négy sales sablontípus van, ezeken belül pedig több sablon.

A két hét próbaidő után az shp.hu főoldalát mutatja, de ha kéred meg tudom hosszabbítani a próbaidőt.

Bééta · http://afajdalomcsillapito.shp.hu 2008.06.09. 16:56:31

Köszönöm a gyors választ.

És megköszönöm, ha meghosszabbítod.

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2008.06.09. 17:00:02

Bééta, a próbaidő a milliomos születik teljes időszakára meghosszabbítva.

Szeptember végéig.

Mikka · http://www.100szo.hu 2008.06.11. 15:08:23

Csaba!

Biztosan működnek a "hagyományos" értékesítési oldalak is, de nemzetközi minták azt mutatják, hogy hamarosan ez már kevés lesz.

Most az un. "rich média" és "social marketing" fut a tengeren túlon.

És ugye tudjuk, hogy az internetes tartalmak szerencsére gyorsan követik a kinti mintákat.

Már itthon is egyre többet látni ezekből, de egyelőre a "csinálj pénzt a neten" guruktól.

Mikka · http://www.100szo.hu 2008.06.11. 15:10:18

Ja és még valami: lehet hogy ez az immunitás csak nálam fejlődött ki.

Talán más weboldalakat, blogokat kéne olvasnom?

Csatlós Csaba · http://www.shp.hu 2008.06.11. 23:31:13

Mikka, amíg a legnagyobbak "hagyományos" értékesítési oldalakkal dolgoznak, addig nem aggódom amiatt, hogy nem működnek.

Az immunitás a "nem-vevők"-ben fejlődik ki. Nem szeretjük az olyan oldalakat, amelynek a kínálata nem érdekel minket.

Én pl. nem szeretem a kötés-horgolás oldalakat, legyenek bármennyire is profik, mert nem akarok kötni-horgolni. :)

Mindazonáltal nem azt mondom, hogy ez a leghatékonyabb, csak annyit mondok, hogy ez biztosan működik.
süti beállítások módosítása