Kell-e menü egy értékesítési honlapra?
A válasz általában gyors és határozott: igen, hiszen ez teszi lehetővé a látogatóknak a navigálást, azt, hogy megtalálják amit keresnek.
És az jó egy érékesítési folyamatban, ha a látogató szabadon kóborol a honlapon?
Kb. annyira jó, mintha összevissza bolyongana egy aknamezőn.
Hogy néz ki egy értékesítési honlap?
Lépésről lépésre vezeti a látogatót végig egy folyamaton, amelyben felkelti a figyelmét, az érdeklődését, vágyat ébreszt benne, bizalmat épít és bemutatja a terméket.
Ennek az értékesítési folyamatnak sokminden jót tesz, de egy menü az nagyon nem. Sőt...lerombolhatja az egészet.
A menüvel kiadja a kezéből az irányítást és elengedi a látogató kezét, aki ezután arra megy amerre épp tetszik neki.
Egy forgalmas helyen ugye nem engedné el egy kisgyermek kezét?
Van egy két és fél éves kislányom, akivel elég gyakran elmegyünk játszani, kirándulni valamerre.
Ha forgalmas helyen vagyunk, akkor vagy ölbe veszem, vagy fogom a kezét. Ha elengedném, azonnal elrohanna valamerre, ahol valami érdekes dolgot lát. Ez pedig olyan helyen, ahol jönnek-mennek az autók nem igazán szerencsés.
A látogatók is pont ilyenek, ha van választási lehetőség, akkor elmennek arra, amerre a legérdekesebbnek tűnik. Ez az esetek többségében az árak vagy a referenciák menüpont.
De hasznos-e az, hogy a látogató az árakat nézi meg azelőtt, hogy megismerné a termékünk előnyeit?
Ha először nézi meg a termékelőnyöket és az jól van felépítve, akkor könnyebben fogadja el az árakat, de ha előbb látja az árakat, akkor utána már nem biztos, hogy megnézi a termék előnyeit, és lehet, hogy csak annyit mond magában, hogy ááá, ez túl drága és továbbáll. (De, hogy mi "túl drága", azt nem tudja.)
Tehát, ha már mindenáron menüben gondolkodunk, akkor tegyük azt a honlap aljára, hogy csak akkor találja meg a látogató, miután elolvasta azt az üzenetet, amit neki szántunk.
Utolsó kommentek